Langkau ke kandungan utama

Yang Ditampilkan

Bunian itu Jin

Anda pernah baca pelbagai versi kisah bunian? Mungkin anda tertanya- tanya, sebenarnya bunian itu makhluk apa? Separuh jin, separuh manusia? Atau bukan ketegori kedua-duanya? Menurut pandangan seorang pengamal perubatan Islam, Ustaz Fauzi Mustaffa “apa yang masyarakat Melayu sebutkan sebagai bunian itu sebenarnya adalah jin. Perlu kita fahami, jin itu sendiri ada banyak jenis. Sebagai contoh, jin yang dikenali sebagai bunian itu adalah makhluk halus yang hidup secara berkelompok. “Mereka hidup bermasyarakat, bergotong-royong, ada perkampungan, ada kenduri kendara. Saling tolong menolong. Kehidupan mereka secara lazimnya sama seperti kita. “Apa yang membezakan ialah kita tidak boleh melihat mereka dengan mata kasar. Cuma kita boleh kategorikan bunian ini jenis yang baik lah. Kalau jin yang jahat ni biasanya lebih suka hidup bersendirian dan berpindah-randah. “Tak semestinya bunian itu islam. Kita kena faham, jin juga sama seperti manusia. Bunian ni macam masyarakat majmuk. A

Beli Instagram Followers / Likes

Hari ni i masih sentuh lagi topik Instagram. Kalau korang xsuka boleh belahh..Haha. Gurau jer.

Kenapa i nak tulis lagi topik Instagram ini lagi, sebab Instagram ini memang hot lah sekarang ni! Kalau korang xde guna Instagram tapi ada guna Facebook, korang jugak dikategori sebagai golongan ketinggalan.

Taukah korang bahawa korang jugak boleh menjana wang dengan menggunakan Instagram? Seperti Twitter juga, ada boleh menjana wang dengan Twitter ngan sign up Churpchurp.com betol x? Sekarang Instagram boleh jugak tau!! Anda boleh menjana wang dengan Instagram di Instazebra.com !

Semakin banyak korang punya followers, semakin banyak wang yang korang boleh jana. So, i syorkan anda beli byk2 followers supaya kemudian korang boleh menjana lebih banyak wang di Instazebra dan lain-lain laman web yang lain.

Kalau korang taip "Buy instagram followers", memang banyak laman web yang offer servis membeli instagram followers. Tapi kebanyakannya yang mahal2 belaka!!

Seperti yang i syorkan di post yang sebelum ni, anda boleh beli instagram followers atau likes di instafamous.biz ataupun pro-insta.com. Memang murah laman web ini servis yang ditawarkan. Kalau korang xtau, semua laman web yang menjual servis ni adalah sama! Jangan tertipu dengan kata2 sedap di laman web mereka dengan menyatakan bahawa followers atau likes mereka lebih berkualiti, active dan sebagainya, pasahal semua sama saja!!


Ulasan

Catatan Popular