Langkau ke kandungan utama

Yang Ditampilkan

Bunian itu Jin

Anda pernah baca pelbagai versi kisah bunian? Mungkin anda tertanya- tanya, sebenarnya bunian itu makhluk apa? Separuh jin, separuh manusia? Atau bukan ketegori kedua-duanya? Menurut pandangan seorang pengamal perubatan Islam, Ustaz Fauzi Mustaffa “apa yang masyarakat Melayu sebutkan sebagai bunian itu sebenarnya adalah jin. Perlu kita fahami, jin itu sendiri ada banyak jenis. Sebagai contoh, jin yang dikenali sebagai bunian itu adalah makhluk halus yang hidup secara berkelompok. “Mereka hidup bermasyarakat, bergotong-royong, ada perkampungan, ada kenduri kendara. Saling tolong menolong. Kehidupan mereka secara lazimnya sama seperti kita. “Apa yang membezakan ialah kita tidak boleh melihat mereka dengan mata kasar. Cuma kita boleh kategorikan bunian ini jenis yang baik lah. Kalau jin yang jahat ni biasanya lebih suka hidup bersendirian dan berpindah-randah. “Tak semestinya bunian itu islam. Kita kena faham, jin juga sama seperti manusia. Bunian ni macam masyarakat majmuk. A

Ninja Assassin


Hari ni i gi tengok cerita NINJA kat MBO Melaka, syok man ceta tu. Korang mesti kena tengok sebab ceta tu best la. (Kalao korang suka ceta aksi)

Sebelum i gi tengok ceta tu ri ni, ada rakan yang menyatakan bahawa ceta tu xbest. Tapi i xpeduli, i gi tengok jugak. Lepas tengok, okay per. Best jugak ceta tu. Itulah sebab i suka dengar ceta orang, especially berkaitan dengan movie review ni. Sebab setiap orang ada taste-tastenya yang tersendiri. Korang mungkin xsuka, tidak semestinya orang lain jugak xsuka. Begitu jugak dengan ceta 2012, ramai yang menyatakan ceta ni tak best, tapi bagi i, ceta tu boleh tahan jugak, taklah seteruk mana yang diceritakan oleh orang lain.

Hero utama dalam ceta Ninja Assassin ni adalah Rain. Yang lain sori la i xkenal. Ceta ni banyak aksi-aksi sensasi, so korang kalao belum tengok, mesti tengok k. I xmenerima apa-apa tawaran untuk mempromosikan ceta ni, tapi cuma syorkan kepada korang. Ceta lanjut tentang Ninja Assassin ni, i rasa i tidak akan menceritakan kat sini. Biarlah korang gi tengok sendiri. Lepas tu, berilah koment kat sini, k?Di bawah adalah movie trailernya.

Ulasan

Catatan Popular